Hyvinvointilomalla panostetaan omaan itseen

Hyvinvointilomalla panostetaan omaan itseen

Nykyihmisen arki on kiireistä. On helppo mennä yli omien jaksamisen rajojen, kun maailma on täynnä mahdollisuuksia ja valinnat täytyy tehdä nopeasti. Joskus on kuitenkin hyvä antaa aikaa itselleen ja keskittyä omaan jaksamiseen. 

Hyvinvointiloma kannattaa olla suunniteltu, mutta sitä ei missään nimessä pidä aikatauluttaa liiaksi. Jos olet kalenterien ystävä, kokeile jättää aikataulut kerrankin väljiksi. Jos taas yleensä toimit vaistosi mukaan, kokeile, saisitko aikataulutetusta elämästä jotakin irti. Kalenteriin kirjoitettu spa-ilta tai illallinen ystävän kanssa tekee itsestä huolehtimisesta prioriteetin.

Syö ja juo hyvinvointilomalla vain sitä, mikä tekee sinulle hyvää. Vaikka ensimmäinen ajatus saattaa olla, että tällaisen vapaan valinnan hetkellä valitsisi vain karkkia ja pitsaa, on kehomme kuitenkin viisas ja ilmoittaa kyllä silloin, kun sokeri- ja rasvamäärä on nousemassa liian korkeaksi. Keho ilmoittaa tarpeistaan, kun kuuntelemme sitä. Kannattaa varata lomaeväiksi kuitupitoisia ruokia, hyviä hiilihydraatin ja rasvan lähteitä, proteiinia ja herkutteluun hieman hedelmiä ja marjoja. Nestetytys on tärkeää, jotta kehon tasapaino säilyy ja liiallista alkoholia kannattaa välttää.

Toisinaan mieli virkistyy kevyestä irtiotosta. Hyvinvointilomalla kannattaa varata sellainen hotelli helsingissä, josta löytyy myös kylpylä- tai muita spa-palveluilta. Oman kehon hemmottelun jälkeen voi hemmotella myös mieltä jossakin lukuisista Helsingin kulttuurikohteista, esimerkiksi näyttelyssä, galleriassa tai konsertissa. Puistot ovat viehättäviä kohteita puhdistaa omia ajatuksia ja nauttia luonnosta. Lähemmäs luontoa pääset Keskuspuistossa, joka on metsäisä puistoalue suoraan Helsingin keskustassa. Parhaat unet saat  hotellin puhtaissa ja paksuissa lakanoissa hyvän illallisen jälkeet!

Muita tapoja viettää omaan hyvinvointiin keskittyvää lomaa on lukeminen, kirjoittaminen, maalaaminen tai mikä tahansa luova toiminta, jossa saavutat flow-tilan.