Categories
Uncategorized

3 tapaa elää aktiivisempaa ja terveellisempää elämää

Aktiivisen elämän elämäinen on tärkeää terveyden ylläpitämiseksi. Aktiivisena pysyminen auttaa vähentämään sellaisten sairauksien riskiä, kuten sydänsairaudet, diabetes ja aivohalvaus. Liikunta on monesti liitetty myös parantuneeseen mielenterveyteen ja kognitiiviseen toimintaan. Sinun ei myöskään tarvitse olla pitkän matkan juoksija parantaaksesi terveyttäsi.

Tärkeintä on, että pysyt aktiivisena. Se auttaa sinua:

  • antamaan sydämellesi treeni
  • pysymään vahvana
  • ylläpitämään terveellistä painoa

Tärkeintä aktiivisena pysymisessä on löytää jotain, josta aidosti nautit. Joillekin se tarkoittaa
ystävän kanssa harjoittelemista. Sillä ei ole merkitystä, käytkö kuntosalilla, käveletkö korttelin
ympäri, tanssitko DVD-levylle tai lähdetkö ulos hiljaiselle pyöräretkelle – tärkeintä on, että liikut.

Aluksi omalta tuntuvaa harjoitustyyliä voi kuitenkin olla vaikea löytää. Saatat myös huomata, että haluat kokeilla jotain uutta. Tässä on joitain yksinkertaisia ​​strategioita, joita voit käyttää elääksesi terveellisempää elämää.

Aloita hitaasti

Jos et ole ollut aktiivinen useisiin vuosiin, aloita hitaasti. Muista myös aina keskustella lääkärisi kanssa ennen harjoitusohjelman aloittamista, koska sinun on ehkä toteutettava joitain varotoimia. Yleensä ihmisen kannattaa aloittaa vain viiden tai kymmenen minuutin istunnoilla. Voit kuitenkin lisätä istuntojen pituutta vähitellen ajan myötä.

Liiku 30 minuuttia päivässä

Tavoitteesi olisi liikkua vähintään 30 minuuttia joka päivä. Harvardin kansanterveyskoulun mukaan kolme 10 minuutin treeniä ovat samalla lailla hyväksi sinulle kuin yksi pidempi treeni. Päivän aikana voit lisätä aktiivisuuttasi muun muassa seuraavilla tavoilla:

  • tanssi 10 minuuttia ennen töihin lähtöä
  • tee 10 minuutin kävelylenkki ruokataukosi aikana
  • tee 10 minuutin kävelylenkki korttelisi ympäri saavuttuasi kotiin

Valmista terveellistä ruokaa kotonasi

Kiireessä ihmisiä usein houkuttavat epäterveelliset ruoat. Siksi kannattaa valmistaa päivän tai
viikon ruoat etukäteen. Terveellisessä ruoanlaitossa tärkeintä on käyttää terveellisiä ainesosia ja laadukkaita ruoanlaittovälineitä, kuten Kitchenaid yleiskoneita. Älä myöskään unohda laadukkaita Iittala laseja, joilla voit taatusti tehdä vaikutuksen vieraisiisi.